Gratis nummerbehoud
Altijd goedkoop
Alle abonnementen
Alle providers

Goedkoopste sim only abonnement

Goedkoopste sim only

Meest gekozen

Snelste internet

100 min / sms
1,5 GB
14,4 Mbit/s
€ 6,50 p.m.
100 min / sms
2 GB
50 Mbit/s
€ 7,50 p.m.
1500 min / sms
1,5 GB
150 Mbit/s
€ 8,- p.m.

Waarom een sim only abonnement?

Waarom een sim only abonnement?

Ten opzichte van een abonnement met telefoon kun je bij een sim only abonnement je oude telefoon blijven gebruiken. Op deze manier hoef je niet even lang met je telefoon te doen als met je sim only abonnement. Verder betaal je bij een abonnement met telefoon meer voor de telefoon dan wanneer je de telefoon los koopt. Een gratis telefoon bij een abonnement is altijd een lening die over de looptijd van het abonnement terugbetaald wordt.

- Ronald van Rooijen, Telecomexpert

Voordelen van een sim only abonnement

Los abonnement en losse telefoon
Goedkoper dan abonnement met telefoon
Meer vrijheid
Maandelijks opzegbaar mogelijk

Hoe moet ik overstappen?

Ik stap over naar een...
  1. Vul je gewenste belminuten en datalimiet in.
  2. Vergelijk de verschillende abonnementen.
  3. Selecteer of je je nummer wilt blijven gebruiken.
  4. Kies een toestel.
  5. Plaats de simkaart die je via de post ontvangt in het nieuwe toestel.
Overstappen naar goedkoopste telefoonabonnement

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn nummer behouden?
Je kunt bij overstappen tussen alle telefoon providers altijd je nummer behouden. De enige uitzondering hierop is als je van een abonnement met telefoon of sim only abonnement naar prepaid gaat. Tijdens het overstappen kan je aangeven dat je je nummer wilt behouden, je moet dan het nummer van je simkaart noteren verder hoef je niks te doen. Nummerbehoud kan maximaal 2 weken na het ingaan van je nieuwe contract worden aangevraagd.
Moet ik mijn oude abonnement opzeggen?

Je hoeft je oude abonnement niet op te zeggen als je je nummer behoud. Zodra je een nieuw telefoonabonnement op hetzelfde telefoonnummer neemt zegt je nieuwe telefoonprovider je oude contract op bij je oude telefoonprovider.

Als je kiest voor een nieuw telefoonnummer moet je wel je oude contract opzeggen bij je oude telefoonprovider. Wanneer je een contract opzegt zit hier bij iedere telefoonprovider een minimale opzegtermijn van één maand op.

Krijg ik een BKR registratie bij mijn abonnement met telefoon?

Niet altijd, telefoonproviders moeten zich sinds 1 mei 2017 aan strenge regels houden omtrent de verkoop van abonnementen met een telefoon. Een abonnement met een telefoon op afbetaling geldt nu als een lening, de telefoon wordt hierdoor gezien als krediet. Als het telefoonkrediet hoger of gelijk is aan 250 euro moeten de providers een 'inkomsten check' doen om te bepalen of er genoeg draagkracht is voor het abonnement. Als de draagkracht voldoende is kan je het abonnement met telefoon afsluiten.

Zolang het telefoonkrediet hoger is dan 250 euro zal je ook een registratie bij het BKR krijgen. Door deze registratie zal je waarschijnlijk minder kunnen lenen bij het afsluiten van een hypotheek. Een vuistregel hierin is dat je het totale aankoopbedrag keer 12 minder mag lenen. Bijvoorbeeld: De telefoon heeft een totaal prijs van 900 euro, dit zal betekenen dat je ongeveer 10.800 euro minder kan lenen (900*12).

Heb ik een nieuwe telefoon nodig?
Telefoons gaan gemiddeld twee jaar mee. Op dat moment zijn de meeste telefoons aan vervanging toe. Dit komt doordat de fabrikant rekening houdt met een levensduur van twee jaar. Echter, zolang jouw telefoon nog goed werkt hoef je deze in principe niet te vervangen. De meeste telefoons gaan kapot door waterschade, een kapot scherm of een verminderde accuduur.

De providers die wij vergelijken: